Facebook

Instagram

McnopruttenFollow

't Circuit

Het circuit van de "Ruttense Brug" in Rutten is 1250 meter lang en heeft als ondergrond een mix van zand en klei en is een snel en technisch circuit die zeer geschikt is voor zowel de geoefende en de beginnende rijder.

Om de basis technieken te leren van het motorcrossen is het een ideale baan voor zowel de grote als de kleine rijder.
Op een baan als deze in Rutten leert men gauw het gebruik van zowel de achter als de voorrem, dit in tegenstelling tot zware zandbanen waarbij het gebruik van de voorrem nauwelijks nodig is.

Het parc ferme en het startterrein bevinden zich direct nabij de kantine. Na de start kom je eerst door een shicane, om vervolgens een kleine springbult te nemen op weg naar een opstap. Dan ga je direct om de kap schuur heen naar opnieuw een opstap, met daar achter een scherpe bocht naar links. Daarna volgt een tafelbult, met daarachter een bocht naar rechts op naar alweer een tafelbult. Dan draai je linksaf met een mooi scrubbultje op naar een links afhangende bocht. Dan volgt er een aanloop omhoog om vervolgens de grote afstap de springen, op naar een kleine dubbelsprong. Daarna een bocht naar rechts met daarachter een springbult op weg naar de grote tafelbult van 25 meter lang. Dan volgt er een dubbele bocht naar links met de uitloop naar rechts, dan een bocht naar rechts met aan de binnenkant een klein afrem bultje, na 50 meter draai je dan weer het startterrein op voor een nieuwe ronde die erg veel cross plezier kan opleveren voor de geoefende en zeker ook voor de ongeoefende rijder of rijdster. 

Doordat er op het circuit zelf geen bomen staan of andere obstakels is op sommige plekken het gehele circuit te overzien wat zeker een plus is voor de toeschouwers maar ook voor de monteurs en helpers van de coureurs. Soms kom je ogen te kort!


 
Ook worden er jaarlijks  trainingsdagen georganiseerd door diverse trainers, op het circuit waarbij de meeste facetten van het motorcrossen aan de order komt zoals, conditietraining, zithouding, bochtentechniek, sprongtechniek en natuurlijk ook het onderhoud van de motor.
Deze ochtenden zijn altijd druk bezocht en men rijd in 2 groepen, beginners en gevorderden.
De trainingsdag begint om 08:30 uur 's morgens en duurt tot en met 12:45 uur, de meesten rijders rijden aan het einde van de ochtend een aantal seconden sneller als dat ze 's morgens zijn begonnen. Natuurlijk is het wel de kunst om het getrainde te blijven oefenen totdat je het echt goed onder de knie hebt.

In de agenda kunt u zien wanneer welke trainer wanneer een training geeft bij Mcnop.

  
 
Hierboven ziet u ook de altijd gezellige kantine van MC NOP, daar kunt u terecht voor een hapje en een drankje, ook is hier altijd de inschrijving voor de wedstrijden en de prijsuitreiking.
In de kantine kunt u terecht voor snacks zoals patat, frikandellen, hamburgers, tosti's enz.... ook voor een drankje zoals cola, 7-up, extran, sinas, fristi, chocomel enz.. en natuurlijk voor de kleintjes een zakje snoep of een ijsje.
Verder is de kantine voorzien van 3 zeer nette wc's die ook alle keren weer worden verzorgt en schoongemaakt.


 
Hierboven ziet u dat MC NOP beschikt over een sproei installatie om het stof tegen te gaan als dit er is. Een Pomp die ruim 240.000 liter per uur kan wegpompen, samen met 5 sproeikanonnen.
Op de achtergrond ziet U ook de Romney loods waar het materiaal en machines liggen opgeslagen. MC NOP kan alle voorkomende werkzaamheden in eigen beheer doen waar onder de baan lostrekken met een cultivator, de baan vlakken met een kilverbak en de baan stevig narollen.

Ook kan MC NOP de baan bijhouden en de diverse werkzaamheden uitvoeren met een eigen kraan en dumper zodat als de baan verandert word dit ook in eigen beheer word gedaan.
De baan word minstens 3x in de week gevlakt met een kilverbak zodat de baan er altijd tiptop in ligt.

De baan op open

 

 

Zondag 21 juli gaan we open voor vrije training, vanaf 10.30 - 12.00 uur voor de 50cc en de 65cc rijders op de verkorte baan 

Vanaf 12.00 - 16.00uur elk heel uur de eerste 20 min voor de ongeoefende rijders, daarna mogen de andere rijders hun motoren aantrappen 

Iedereen met een geldige KNMV licentie is van harte welkom